dinsdag 27 februari 2007

Ochtendgebed

Vanmorgen was wederom een bijzonder moment in Casa Lupos Posse. We hebben namelijk vanmorgen voor het eerst met z'n 3en 's ochtends gebeden. Het is het plan om dat vanaf nu elke dag te doen. Het idee is: Een goed begin (hoe kan het beter?) is het halve werk. Renee en ik waren er al mee begonnen, (vorige week) en vandaag was de eerste keer dat De Gijs er ook bij was. Het ging nog niet helemaal gestructureerd, maar goed, we hebben nog even om er samen goed in te worden. Niet dat het bidden niet goed ging, dat ging namelijk heel voorspoedig ;) Het probleem was dat iedereen te laat zijn bed uit kwam. Ik zou om 9 uur onder de douche gaan. Dit werd 9:10, Renee zou om 9:15 gaan, maar toen was ik nog in de 'badkamer'. En Gijs, ja Gijs... Die ging pas douchen nadat ik al naar college was. Ik zag nl. , om 5 voor 10 of zo, dat ik om 11 uur op college moest zijn. En dus de bus van 10:20 moest nemen. En dat zag ik dus op t moment dat Gijs klaar was om onder de douche te gaan. We hebben hem er dus bijna onder vandaan getrokken, en zijn gaan bidden. Gijs dus in z'n badjas :) Maar goed, morgen wordt het ook vast fijn. Ik ben namelijk vrij, maar Gijs moet om 9 uur op de Uithof zijn :s Hoe we dat ritselen weet ik nog niet! Maar ook daar gaan we uitkomen..

ps. Ochtendgebed klinkt wel erg Moslim.. Niet dat ik wat tegen de discipline van Moslims heb hoor!

18 opmerkingen:

Anoniem zei

Heren, zoals u inmiddels wel vernomen zult hebben, is dhr. G. vd **** (censuur), u misschien beter bekend als 'De Gijs' (Door onze hemelse vader geschapen met een lidwoord) niet geheel op de hoogte van de gebruiken van kloosters. Of misschien spreekt zijn puberale houding hieruit: namelijk: dat hij (de bovengenoemde Heer G. vd **** u misschien beter bekend als 'De Gijs' (Door onze hemelse vader geschapen met een lidwoord)) eigenlijk niet zo goed uit zijn bed kan komen.
Helaas, dat spijt ons, maar wie weet hebben jullie goede invloed op hem

Thomas zei

Ja, dat hopen we dan maar :)
Met wie hebben we het genoegen??

Gijs zei

Van sommige gebruiken is De Gijs zeer zeker wel op de hoogte. Zoals de gewoonte van het 'korte metten' maken, daar slagen we heel goed in.

Net als Thomas ben ik erg nieuwsgierig met wie we het genoegen hebben te communiceren via onze huisblog.

Het gebed is niet onze enige kloosterwaarde. We beoefenen ook de gastvrijheid, dus het staat u vrij om een vorkje te komen prikken.

Anoniem zei

hahahaha, ga dr maar vanuit als er dit soort onzin staat, dat ik dat wel eens zou kunnen zijn :-D

ik zegen jullie!

Thomas zei

Wow MB, wanneer kom je een keer langs? Ik ben echt benieuwd wie je echt bent!!

Anoniem zei

ik had het al geraden! :D

Anoniem zei

Iris, vet profetisch! en dat terwijl we elkaar nog nooit ontmoet hebben. Thomas, doe maar n voorstel voor n feestmaal in huize casa lupos posse,

hoeveel mensen passen er in jullie huis?

Anoniem zei

jeej ben ik toch nog profetisch ingesteld! (zie je wel gijs)

Anoniem zei

trouwens, niet om jullie te stalken, maar gijs hoort nu ook bij jullie info linksbovenin! :)

Anoniem zei

owja, niet om nog meer te stalken, maar jullie tijd staat nog niet goed, kijk maar hoe laat deze nutteloze bijdrage gepost is (idd, 1720dus...)

Thomas zei

Goed goed, wat een commentaar allemaal :)
@MB: je bent altijd welkom, dus als je een keer 's avonds tijd hebt! Kom langs!! Aleen dinsdag schikt niet.. verder kan het vrijwel altijd!
@Iris: Over die foto hebben we het al gehad, maar die moet iemand even komen maken voor ons.. Dus bij deze ben jij als goede fotograaf uitgenodigd!

Thomas zei

Zo en nu klopt ook de tijd weer!
Alleen het uiterlijk van de pagina moet nog verandert worden, maar daar gaat Gijs een keer onder mijn toezicht aan werken ;)

Anoniem zei

hahahaha, heeft hij daar begeleiding bij nodig? of meer bege-lijding....
ik zal eens bij de meneer (met lidwoord) checken of k een keer langs mag komen van hem :-D

Thomas zei

Als de meneer geen toestemming geeft dan slaan we hem gewoon in elkaar, of we knuffelen hem liefdevol onderuit!
Dus kom maar gewoon ;)

Anoniem zei

dinsdag kom ik waarschijnlijk langs voor de outreach of voor gewoon gezellig. dus ik neem wel de badass camera van mn ouders mee ok?

Thomas zei

Gezellig dat je dinsdag komt :)
En top-idee om dan idd ff wat foto's te schieten!

Anoniem zei

hee gasten,
echt geweldig jullie actie!
haha ik moet zo lachen om dat gezicht van thomas in het begin :D

hee maare, ik neem wel weer de camera mee 22 maart, is renee er dan wel bij?

Thomas zei

Ja dat is hij!
Ik kan soms gewoon neit verbergen hoe blij ik ben ;)