maandag 22 januari 2007

1e post!

Joepie,

Bij deze is onze blog dan echt geopend :)
Vandaag vind ik een mooie dag om deze blog (of is het dit blog?) te starten. Vandaag kreeg ik namelijk een mailtje van onze "huisbaas" dat het defintief door gaat dat wij er een huisgenoot bij gaan krijgen.. Dit terwijl dat officieel tegen hun principes is. Wij hadden namelijk een kamer leegstaan (op mijn kosten) van precies 6,8 vierkante meter. Het is zo dat ze geen kamers willen verhuren van minder dan 8m2.. Maar als we er alledrie mee akkoord gingen dan was het wel goed :) Dus dat is nu mooi geregeld.. Ik zeg: daar is duidelijk de hand van God in zichtbaar!! Zeker omdat we zoiets hadden tegenover Hem van: Als u het goed vind, dan komt Gijs bij ons in huis, en anders niet.. En nu komt ie er mooi bij. Wij blij, Gijs blij! Scheelt mij in kosten, scheelt Gijs in reistijd en Renee heeft er weer een hoop gezelligheid bij. Hetgeen natuurlijk ook voor mij geldt.. Wij zien er al enorm naar uit dat hij ook echt het huis zal betrekken. Waarschijnlijk zal dat ergens begin februari zijn. Dan wonen we hier dus met z'n 3en.. Het is de bedoeling dat we hier als huisgenoten alledrie geregeld onze dingen zullen posten, over wat we meemaken met elkaar en met elkaar en God. Al staat het hier misschien in de verkeerde volgorde, maar goed als mensen zijn we nu eenmaal nu nog niet perfect. De naam van ons huis komt voort uit de achternamen van de mensen die er nu wonen. Lupos is Latijn voor Wolf, omdat ik Wolff heet komt dat dus daar vandaan. Omdat Renees familienaam Kunnen is en Posse het Latijnse woord daarvoor is, is zo de naam compleet. Helaas voor Gijs zal hij niet in de naam voorkomen, maar goed, hij woont hier nu nog niet en we moesten wel al een naam hebben..(vonden we)
Voor dit moment vind ik dit wel even genoeg.. Maar er zal meer volgen!!

Groeten en zegen,
Thomas

3 opmerkingen:

Gijs zei

Gááásten! Word ik net gebeld door mijn Iris dat ons huis een blog heeft! Dónders!

Heheh, ik kan niet om de bezemkast te betrekken. Ik kan maar weinig spullen meenemen, dan word ik niet zo afgeleid tijdens het bidden!

O ja, als we Latijns gaan lopen doen, noem mij dan maar Gisbertus Neutius! Tjonge jonge, het lijkt wel een klooster. Gaan we nog een kloosterorde opstellen?

Anoniem zei

hm, hebben jullie nog interesse in wat kloosterregels? deze historicus heeft nog wel wat liggen :P of misschien wat apocrieve/gnostische evangelieen? om Gijs mee te shockeren?

veel sterkte met gijs in de bezemkast. k hoop dat er een slot op zit :P

Gijs zei

Heej MB, lijkt me een goede zaak, die kloosterregels! Ik dacht zelf zo in de richting van:

1) Bier is een goede zaak.
2) Celibaat is voor mietjes.
3) Veel Bijbellezen is tof.
4) Elke woensdagmiddag samen bidden.

Dat lijkt mij wel een goede zaak. Misschien niet erg historisch verantwoord, maar hé, dan noemen we het gewoon "neo-monastiek", heheh.